fbpx
Martyna Piotrowska

Martyna Piotrowska

Copywriter medyczny

 

Cześć,
Jestem Martyna, freelancerka, copywriterka medyczna i biotechnolog. Pracowałam jako mikrobiolog, digital copywriter, science communicator i dziennikarz dla magazynów i firm takich jak Focus, INNPoland, wiodących serwisów biotechnologicznych oraz startupów z branży digital health.

 

 

Ale zaraz... Kim właściwie jest copywriter medyczny?

Copywriter medyczny to profesjonalny pisarz medyczny, który tworzy treści medyczne dla pracowników służby zdrowia, przemysłu farmaceutycznego i firm biotechnologicznych.

Mam wykształcenie w dziedzinie biomedycznej, dzięki czemu piszę aktualne treści dla różnych celów medycznych, takich jak:

marketing treści zdrowotnych,
marketing produktów,
i treści stron internetowych.

Copywriter medyczny pracuje również nad tworzeniem treści online, które mają dotrzeć bezpośrednio do pacjentów i konsumentów (ulotki dla pacjentów, materiały informacyjne), a także lekarzy. Odpowiadam za to, aby skomplikowane tematy były zrozumiałe dla odbiorców.

W mojej pracy często łączę pisanie treści medycznych, technicznych i kreatywnych, aby pomóc w sprawnej promocji nowych badań naukowych i medycznych.

Do swoich prac poszukuję materiałów z renomowanych źródeł. Zawsze jestem na bieżąco z najnowszymi osiągnięciami medycyny, aby zapewnić moim klientom wysokiej jakości artykuły bez opóźnień i problemów.

Możesz mnie zatrudnić na każdym etapie swojego projektu, od badań po ostateczne edycje.

Dlaczego piszę copy medyczne?

Cóż, nie będzie zaskoczeniem, jeśli przyznam, że od zawsze lubiłem pisać. Trudno było mi rozdzielić pasję do nauki biologii i pisania. Kariera pisarza nie wyglądała na lukratywną, więc postawiłam na pracę akademicką. Jak się jednak okazało, praca akademicka również nie pozwalała mi zarabiać na życie i czerpać satysfakcji z tego, co robię.

Zrobiłam krok w tył i wróciłam do pisania, zatrudniając się w agencji digital marketingu, aby sprawdzić, czy praca copywritera byłaby czymś dla mnie.

Jak pewnie się domyślasz, tak bardzo pokochałam tę pracę, że zapragnęłam wyspecjalizować się w copywritingu medycznym. Mogę wykorzystać wiedzę, którą zdobyłam przez lata studiów medycznych i jednocześnie dobrze się bawić!

Najważniejsze jest jednak to, że mogę wreszcie realizować swoją życiową misję – podnosić świadomość zdrowotną, nie martwiąc się o pieniądze na życie.

Swój sukces zawdzięczam wielu rzeczom: ciężkiej pracy, oryginalności, wiarygodności i ciągłemu dążeniu do doskonalenia swoich umiejętności komunikacyjnych.

Edukacja i certyfikaty

Edukacja akademicka

Ukończyłam studia licencjackie i magisterskie z biotechnologii na Międzyuczelnianym Wydziale Biotechnologii Uniwersytetu Gdańskiego oraz Gdańskiego Uniwersytetu Medycznego. Byłam również doktorantką i nauczycielem akademickim przez 7 lat na Wydziale Farmacji Gdańskiego Uniwersytetu Medycznego.

Certyfikaty z zakresu pisania i marketingu

Jako osoba stale ucząca się, pisania dla branży medycznej uczyłam się od fenomenalnej Michelle Guillemard (Principles of Health & Medical Copywriting, 2022) oraz profesor Uniwersytetu Stanforda Kirstin Sainani (Writing in the Sciences, 2021).
Zostałam również uhonorowana dwoma certyfikatami z wyróżnieniem w Międzynarodowej Szkole Biznesu Laba (w USA znanej jako Elvator): Digital Marketing Manager i Copywriting (2022).

Zobacz certyfikaty na moim profilu LinkedIn.

Przydatne umiejętności

Moim ojczystym językiem jest polski, ale piszę również po angielsku.
Jestem absolwentką kursu PodcastPro Marka Jankowskiego, znam WordPressa (kursy Oli Gościniak), a także narzędzia często wykorzystywane w pracach kreatywnych w biznesie online jak Canva, Grammarly, czy narzędzia do pracy z SEO. Jeśli potrzebujesz więcej pomocy w tworzeniu treści, możemy o tym porozmawiać.

Prywatnie

Niewiele osób wie, że jestem… poetką. Tak, moja pierwsza książka nie była na tyle dobra, by zdobyć Pulitzera. Ale lubię myśleć, że mój ulubiony prozaik Hrabal i pisarz non-fiction, Kapuściński byli mistrzami swojej sztuki, ale kiepskimi poetami, choć próbowali. To znaczy, że wciąż mogę zostać Szekspirem copywritingu medycznego 😉

Jestem też mamą dwóch chłopców: malucha i przedszkolaka, oraz żoną programisty Java.

Moją największą wadą jest ciągłe uczenie się. Jestem od tego uzależniona, czytam tony książek, chodzę na kursy i uczę się nowych umiejętności, takich jak rysunek naukowy i cyfrowy oraz data science.

Jeśli szukasz copywritera medycznego do tworzenia treści, które poprawią wyniki twoich pacjentów, zachęcą ich do prozdrowotnych zmian i zaangażują, mogę pomóc. Porozmawiajmy o Twoim projekcie.