fbpx

Przydatne źródła

Baza miejsc związanych z copywritingiem medycznym

Zainteresował Cię copywriting medyczny? Świetnie,  przygotowałam bazę miejsc, w których możesz dowiedzieć się czegoś więcej. Dodałam również sekcję z narzędziami pomocnymi w pracy. Mam nadzieję, że ta lista będzie się sukcesywnie rozrastać i stanie się dla Ciebie cennym źródłem informacji.

Pacjent, chory, klient, osoba z chorobą, przypadek, czy użytkownik? Kto siedzi po drugiej stronie interfejsu?

Przygotowywałam dla jednego z moich klientów: Fundacji Onkologicznej Alivia tekst, który przeszedł redakcję merytoryczną specjalisty. Lekarz onkolog zwrócił uwagę na kwestię, która mnie bardzo zaskoczyła. “Nie piszmy pacjent, tylko chory” – brzmiał jego apel do mnie....

Jak depresja zmienia człowieka i czym różni się od chandry?

Depresja jest mi bardzo bliska, podobnie jak ok. 15% populacji w moim wieku. Światowy Dzień Zdrowia Psychicznego obchodziliśmy w połowie października i ja obeszłam go szerokim łukiem, ale nie dlatego, że mnie… nie obchodzi.Mam znowu bardzo intensywny czas, który...

UX writing — co to jest i dlaczego warto w niego zainwestować?

W erze cyfrowej komunikacji UX writing (skrót od User Experience Writing), odgrywa krytyczną rolę w projektowaniu stron internetowych, aplikacji mobilnych, urządzeń z interfejsami oraz innych interaktywnych produktów. Jest to nie tylko umiejętność przekazywania...

Czy ChatGPT może być autorem publikacji naukowej?

Z wykorzystaniem AI w komunikacji medycznej wiąże się wiele obaw, w tym kwestie dotyczące autorstwa. Najbardziej palącym pytaniem jest: “Czy uznawać chatbot, taki jak ChatGPT, za autora lub współautora w publikacji naukowej?Odpowiedź AMWA (Amerykańskiego...

Czy sztuczna inteligencja zastąpi copywriterów medycznych?

Sztuczna inteligencja zdobywa coraz więcej przyczółków w wielu dziedzinach i medycyna nie jest tu wyjątkiem. AI może przetwarzać ogromne ilości danych pacjentów i na tej podstawie tworzyć skomplikowane rekomendacje dotyczące leczenia. Może też ucząc się pewnych wzorów...

Język straty w kontekście copywritingu medycznego i UX writingu

”Rozumiem, że nie zależy Pani na bezpieczeństwie sprzętu…” Jak to nie zależy? Za kogo on mnie ma!? Takie zdanie można usłyszeć od sprzedawcy w marketach z elektroniką, jeśli nie zgodzisz się na dokupienie dodatkowych lat gwarancji. Jest przykładem komunikacji, której...

Jak prowadzić kanał w mediach społecznościowych? Poradnik dla naukowców promujących naukę w sieci

Media społecznościowe są coraz częściej wykorzystywane przez naukowców do komunikowania się z innymi badaczami, dzielenia się swoimi odkryciami i popularyzowania nauki wśród szerszej publiczności. Sprawdź, co zrobić, żeby w gąszczu autopromocji znaleźć miejsce dla siebie i swoich badań naukowych.

Strategia content marketingu na blog medyczny w kilku krokach

Content marketing w branży medycznej nie jest prostym tematem. Publikowanie rzetelnych treści jest wyzwaniem, ponieważ sam nie masz wiele czasu na marketing, a zatrudniani copywriterzy często nie są w stanie zweryfikować informacji medycznych. Przez co dostajesz...

Najlepsze narzędzia do edycji tekstu dla copywritera medycznego

Narzędzia do edycji tekstu są ze mną na co dzień. Copywriting medyczny wymaga precyzji, by przekazać informacje w sposób zrozumiały dla pacjenta.  Nie mam możliwości testować swoich tekstów na grupie pacjentów, ale wspierają mnie w tym różne aplikacje webowe. W...

Jak pisać prostym językiem?

Prosty język to wyzwanie dla naszego pokolenia pisarzy, którzy uwięźli w stylu kwiecistych szkolnych rozprawek, pisanych bez planu, za to z dużą dawką wypełniaczy, by dobić do limitu słów wymaganego do zaliczenia zadania na maturze. Cóż, Internet zweryfikował trochę...